Leraar, specialist én verbinder
Ik werk twee dagen per week als stamgroepleider van groep 1-2. Op die dagen geef ik les, volg ik kinderen in hun ontwikkeling en heb ik nauw contact met ouders om samen te zorgen dat ieder kind zich prettig voelt op school.
Daarnaast werk ik één dag per week als specialist. Mijn specialisme ligt bij het jonge kind, Jenaplanonderwijs en wereldburgerschap. In die rol ben ik betrokken bij het beleid én de praktijk, zowel op schoolniveau als binnen de stichting. Ik heb ook contact met Hoera en zit in het breed medezeggenschapsteam, waarin we samen nadenken over thema’s die ertoe doen, van onderwijsmethodes tot leerteamvraagstukken.
Elke dag met plezier naar school
Op mijn lesdagen geef ik onderwijs aan de jongste kinderen. We starten de dag met kringactiviteiten die passen bij het thema, gevolgd door een speel-werkles waarin kinderen op hun eigen manier leren. Er is ruimte voor bewegen, ontdekken en presenteren. Zelf observeer ik veel en volg ik de ontwikkeling van ieder kind in ons volgsysteem.
Tussen de middag lunchen we samen en spelen de kinderen lekker buiten. In de middag herhalen we het ritme van de ochtend: kring, activiteit, afronding. Na school drink ik samen met collega’s even thee of koffie, waarna we tijd nemen voor overleg, voorbereiding of oudergesprekken.
Waarom ik voor Akkoord! en De Omnibus kies
Nadat ik afgestudeerd ben, waren er helaas geen banen. Ik heb veel mogen vervangen. In deze tijd heb ik voor verschillende stichtingen gewerkt. Stichting Akkoord! was een van de weinige stichtingen waarbij ik me geen ‘vervanger’ voelde, maar meteen deel uitmaakte van de school. Je doet ertoe. En dat voel je. Mijn talenten werden gezien én ingezet. Dat gaf vertrouwen. Ik was dan ook blij te horen dat ik eindelijk een vaste aanstelling kreeg binnen de stichting. Ik voel me hier fijn, ik kan echt mezelf zijn.