Betrokken bij de ontwikkeling van de school
Binnen de MR maak ik deel uit van de oudergeleding en vertegenwoordig ik de ouders van de school. Voor mij was het een bewuste keuze om MR-lid te worden. Als ouder heb je ideeën, vragen en ervaringen rondom het onderwijs en de organisatie van de school. Via de MR krijg je de mogelijkheid om daar op een constructieve manier aan bij te dragen en echt mee te denken over de ontwikkeling van de school.
Meedenken over belangrijke keuzes
De MR denkt en beslist mee over uiteenlopende onderwerpen, zoals onderwijsbeleid, schoolontwikkeling en organisatorische keuzes. Op dit moment speelt bijvoorbeeld het nieuwbouwproject van de school een belangrijke rol binnen de gesprekken. Afhankelijk van het onderwerp geven we advies of hebben we instemmingsrecht. Juist daardoor worden besluiten zorgvuldig genomen en worden verschillende perspectieven meegenomen, waaronder dat van ouders.
Luisteren en signalen ophalen
Voor mij begint goede vertegenwoordiging met luisteren en in contact blijven met andere ouders. Dat gebeurt soms informeel op het schoolplein, maar ook via ouderavonden, online enquêtes of werkgroepen rondom specifieke thema’s. De signalen en ervaringen die ik daar ophaal, neem ik mee naar de MR zodat ze een plek krijgen binnen de gesprekken en besluitvorming.